مقالات آرشیو خبر ها
خط دفاع ضعیف شده ی یووه از پس میلان بر می آید؟

خط دفاع ضعیف شده ی یووه از پس میلان بر می آید؟

ونیمیر بوبان زیر لب می گفت: «آمار، آمار، آمار»

 

از تون صدا و تته پته کردن های می شد فهمید که نمی خواهد تایید کند. بلکه در عوض می شد با اعتراضی لجام گسیخته اشتباهش گرفت، اعتراضی که این هافبک سابق آث میلان, در نقش جدیدش به عنوان کارشناس اسکای اسپورت ایتالیا بابتش شهره شده است. اما این بار بوبان واقعا داشت موافقت ضمنی اش را با فرمولی که ماسیمیلیانو آلگری برای قهرمانی در سری آ ارائه می داد اعلام می کرد:

 

اگر 75 گل یا بیشتر بزنید و بین 20 تا 25 گل بخورید قهرمان می شوید، اگر 30 گل بخورید دوم می شوید و اگر 35 گل و یا بیشتر بخورید سوم می شوید.

  

 

نقطه ی آغاز این مجادله ارزیابی آلگری از رقابت های این فصل سری آ‌ بود. او کاری که ساری با ناپولی کرده بود را ستود، او هافبک لوزی شکل را تغییر فرم داد، و مارک هامشیک را به پست مناسبش برگرداند، کسی که در سالهای اخیر در نقش عجیب و غریب پشت مهاجم بازی می کرد، مجری های این شبکه فابیو کارتزا و کارشناس دیگر این شبکه ماسیمو مائورو وقتی در حضور آلگری از سقوط بنیتز و نیوکاسل به چمپیونشیپ ابراز خوشحالی می کردند، آلگری بسیار محترمانه تر و دیپلماتیک تر نظرش را اعلام کرد:

 

بنیتز مربی ای است که در مسابقات حذفی بسیار خوب کار می کند و اما برای قهرمانی در لیگ ایتالیا باید کمترین گل ممکن را دریافت کنید.

 

این جا جایی بود که بنیتز کم آورد، بر خلاف شهرتش در خارج از ایتالیا به کنترل و سازماندهی دقیق تیم هایش، دفاع ناپولی بنیتز علت اصلی این بود که تیم تحت هدایتش نتونست اسکودتو را ببرد. در عرض دو سال، آنها 93 گل در لیگ خورند. خیلی چیزها تحت نظر ساری بهتر شد، بازگشت پپه رینا به آنها کمک کرد، همچنین تغییر خط هافبک از دونفره به سه نفره و البته به استثنای السید هیسای به عنوان دفاع راست، دفاع 4 نفره آنها بدون تغییر مانده بود. کالیدو کولیبالی در بسیاری از لیست های تیم منتخب سری آ‌ انتخاب شد و و حتی دیدیه دشان استعدادیاب هایش را فرستاد تا بازی او را نگاه کنند اما با کمال شرمندگی ، فهمیدند که او برای تیم ملی سنگال بازی کرده و دیگر در دسترس خروس ها نیست.

 

هماهنگی خط دفاع ناپولی در بالاترین چرخه ها هم مورد تمجید واقع شده است و توانسته تایید مشاهیری چون بیلی کاستاکورتا را هم جلب کند. علی رغم اینکه 22 گل کمتر از فصل قبلشان دریافت کرده بودند اما باز هم به آمار دفاعی یوونتوس نرسیدند، تیمی که علی رغم اینکه از نظر گل های زده پشت سر ناپولی و گنزالو ایگواین رکورد شکنشان و رمی که با 83 گل بهترین خط حمله اش از سال 1931 را داشته قرار گرفته ، اما به خاطر دفاعی باورنکردنی، بهترین تفاضل گل را داشت.

 

 

 

سوال بعدی اجتناب ناپذیری که پیش می آید این است که آیا خط دفاع یوونتوس بهترین خط دفاع موجود است؟ دفاع اتلتیکو تحسین بین المللی را بر انگیخته و استحقاقش را هم داشته است. گاتزتا حتی تلاش کرد آن را به خود نسبت بدهد، چرا که دیه گو سیمئونه حدود یک دهه در ایتالیا بازی کرد، اما تصور اینکه وفاداری آلگری کجای داستان است دشوار نیست:

 

یوونتوس بهترین مدافعان جهان را دارد.

 

BBC رئال مادرید، بیل، بنزما و کریستیانو است. برای یوونتوس، بارزالی و بونوچی و کیه لینی. آنها این فصل همواره نتوانسته اند زیاد کنار هم بازی کنند، عمدتا به این خاطر که کیه لینی در سال 2016 نتوانست سلامت ثابت بدنی داشته باشد. 16 تا از 17 بازی این فصل دنیله روگانی برای یوونتوس بعد از ژانویه ای رقم خورد که بدن کیه لینی در هم شکست و مارتین کاسرس، که آلگری او را هم رده ی هر یکی از BBC می داند، تاندون آشیلش را پاره کرد.  

 

چه کسی می گوید بارزالی در ۵ سال گذشته بهترین مدافع یوونتوس نبوده است؟

 

با این همه آمار و ارقام دفاعی این فصل یوونتوس واضحا شگفت انگیز است و وقتی که متوجه می شویم یوونتوس تا ماه نوامبر چقدر شکننده بود، بیشتر هم تحت تاثیر قرار می گیریم. یک بار مثل دو سال پیش دیگر آنها با رکورد کلی تعداد کلین شیت میلان در فصل 93‐94 با عدد 22 مساوی کردند و خیلی ها توجهشان به این نکته جلب شد که بوفون رکورد روسی برای دقایق گل نخوردن را شکست و آن را به 973 ارتقا داد. چیزی که نسبتا مهجور باقی ماند این بود که آنها چطور در 987 دقیقه ی اخیر در جِی آرنا گل نخورده اند، البته که این رکورد می تواند افزایش پیدا کند. هیچ کس نتوانسته است به آنها آسیبی برساند. باورنکردنی است که آنها در کل نیم فصل دوم این مسابقات حتی یک گل هم در خانه دریافت نکرده اند. تنها یک تیم در گل تاریخ 5 لیگ معتبر اروپایی توانسته چنین کاری را تکرار کند، که با کمال تعجب سنت آتین فرانسه بوده، آن هم 11 سال پیش.

 

بوفون حتی در 38 سالگی هم یکی از بهترین فصل های زندگیش را گذرانده، به سرعت می توانید واکنش هایی که برابر بوستیان سزار، کمیل گلیک، رائول آلبیول و ماریو بالوتلی نشان داد را به یاد بیاورید، همه ی آنها در لحظات حساسی از فصل رقم خوردند. پائولو مالدینی و بیلی کاستاکورتا، «صخره» را بهترین دفاع وسط ایتالیایی 5 سال اخیر می دانند، با اینکه در خارج از ایتالیا او کمترین توجهات را به خودش جلب کرده است. رییس یوونتوس آندره آ آنیلی هرگز از اینکه به مردم بگوید بارزالی کسی است که خریدنش در دوران ریاست او با مبلغ نازل 300 هزار یورو، بیشتر از هر بازیکن دیگری او را مفتخر کرده است ، خسته نمی شود. این پول زیادی نیست اما باز هم بیشتر از پولی است که برای پیرلو، پوگبا، اورا و یورنته، کومان، نتو و خدیرا داده اند، بازیکنان آزادی که در 5 سال اخیر به انتخاب مدیریت به یوونتوس پیوسته اند.

 

 

  

بونوچی یکی از بازیکنان مورد علاقه ی پپ گواردیولاست و می توانید بفهمید چرا، نتیجه گیری بوبان این بود که: «او یک بازی ساز عقب زمین است» ، یک هافبک، «بزرگترین خوش بختی یوونتوس بعد از رفتن پیرلو این است که بازیکنی نظیر او دارند.»

 

به عنوان یک واحد، BBC بنیادی است که سیکل موفقیت یوونتوس بر پایه ی آن ساخته شده است، آنها در 5 سال گذشته 63 بار در سری آ‌ با هم بازی کرده امد و تنها 4 بار بازی را واگذار کرده اند و 153 امتیاز ممکن از 189 امتیاز را گرفته اند. 38 بار کلین شیت کرده اند و بوفون تنها در 5 بازی بیشتر از یک گل دریافت کرده است.

 

خواندن این آمار برای میلان به جهت بازی امشبشان برابر یووه دلهره آور خواهد بود. 18 گلِ کارلوس باکا در این فصل نشان می دهد که آنها از لحاظ خط حمله در جایگاه 8ـم سری آ‌ هستند، آخرین باری که خط حمله ی میلان اینقدر افتضاح بوده به 14 سال پیش بر می گردد. نتو، دروازبان یووه در جام حذفی درون دروازه خواهد بود، بونوچی محروم است و مارکیزیو و خدیرا هم مصدوم هستند و باید یادمان باشد که میلان دفعه ی آخری که به دیدار یووه رفته بود به خوبی رقابت کرد و توانست جلو بیفتد و بوفون را آنقدری بیازماید که او بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. به شکلی عجیب اما ، آن بازی آخرین باری بود که میهایلوویچ مسئولیت میلان را بر عهده داشت و بعد از آن بود که به طرز وحشیانه ای مشخص شد کاری که او با تیم میلان کرده چقدر خوب بوده است.

 

حتی NBC، نتو، بارزالی و کیه لینی هم باید بتوانند مقاومت کنند. دفاع یوونتوس به اندازه ی اتلتیکو به عنوان بهترین دفاع جهان حرف برای گفتن دارد، اما در حقیقت، نیازی به تمام آن برای پیروزی برابر میلان نخواهد داشت.

 

از هواسکورد


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: